niedziela, 7 kwietnia 2013

Mocno czekoladowe, potrójnie czekoladowe muffiny



  Ekspresowy deser dla czekoladolubnych. Kakao, biała czekolada i mleczne groszki czekoladowe. Czekoladowy wulkan. Jak dołączymy do tego pyszną, chrupiącą górę, otrzymujemy deser, któremu nikt się nie oprze. U mnie muffiny w wersji dziecięco-imprezowej. Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki :



Składniki na 12 sztuk:

  • 225 g mąki pszennej
  • 25 g kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g gorzkiej czekolady, posiekanej (lub groszków czekoladowych) - ja użyłam groszków
  • 100 g białej czekolady, posiekanej
  • 2 duże jajka
  • 300 ml kwaśnej śmietany - użyłam 18% śmietany Piątnicy do zup
  • 150 g brązowego cukru
  • 85 g masła, roztopionego

W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, cukier. W drugim naczyniu mokre: roztrzepane jajka, śmietanę, masło. Połączyć zawartość naczyń, wymieszać do połączenia składników. Dodać czekoladę, wymieszać. Wychodzi bardzo gęste ciasto, które wygodnie nakłada się do papilotek dwoma łyżkami.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, do nich nałożyć ciasto do 3/4 wysokości.  Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 - 25 minut, do tzw. suchego patyczka.




 Smacznego!

1 komentarz:

  1. kochana, trochę oszukujesz z tym "laikowaniem fotograficznym" :)
    zdjęcia są więcej niż poprawne, choć mnie razi ramka i dziwne rozmycie.

    OdpowiedzUsuń